06
مارس

اعزام مهاندار خانم و آقا

اعززام مهماندار خانم و آقا

پذیرایی مراسم و مجالس با اعزام مهاندار خانم و آقا

اگر در مهمانی هایی که برگزار می کنید، کارهای پذیرایی را نیز خودتان به عهده بگیرید، زمانی را برای صحبت و همراهی مهمان ها نخواهید داشت، از طرفی اگر پیش از مراسم به فکر نحوه خدمات پذیرایی مجالس و پذیرایی مراسم باشیم، جشن‌ها و مراسم را می‌توان خیلی باشکوه‌تر برگزار کنیم. نیروی خدماتی مجالس، مهماندار آقا و مهماندار خانم (اعزام مهاندار خانم و آقا) جهت پذیرایی مراسم شما، این آمادگی را دارند که برای تشریفات مجالس، مراسم و مهمانی‌ها غذا سرو کنند؛ یا کارهای نظافتی و پذیرایی مراسم را انجام دهند.

وظایف مهماندار خانم و آقا

  • اگر بعضی از مهمان ها به کمک نیاز داشتند، مهماندار خانم و آقا باید به آن ها کمک کنند.
  • مهماندار خانم و آقا در مجالس نباید تردد بیش از حد داشته باشد و تنها در مواقع لزوم برای پذیرایی حاضر شده و بیش از حد به میز پذیرایی مراجعه نکنند.
  • مهماندارها نباید در مراسم در یک محل اجتماع کنند بلکه باید در کل سالن حضور داشته باشند. اجتماع آنها در داخل سالن مخل آسایش مهمان ها می باشد. هرگز مهمانداران نباید چند نفری شروع به صحبت های متفرقه کنند این موردی است که از دید چشم مهمان ها پنهان نخواهد ماند.
  • مهماندار خانم و آقا جهت پذیرایی در همایش ها، مراسم یا مهمانی ها، وظیفه پذیرایی از مهمانان را دارد و باید دستورات مهمان ها را با احترام انجام دهد. در چنین مراسمی همیشه حق با مهمان هاست و مهماندار نباید با مدعوین وارد بحث شوند.
  • مهماندار باید در هنگام درخواست مهمان با کوتاه ترین کلمات و لحن مودبانه پاسخ دهد. به کاربردن کلمات منفی همچون خیر، نداریم، نمی توانم، از سوی مهماندار اصلا وجهه خوبی ندارد. توصیه اکید می شود که مهماندار خانم و آقا در بحث های مهمان ها شرکت نکنند و در این موارد اظهار نظر ننمایند.

اعززام مهماندار خانم و آقا

شرکت تهران پارتیکو بهترین نیروهای خدماتی خود را چه از نظر برخورد و رفتار در محیط کار و چه از نظر کیفیت ارائه خدمات،  گلچین کرده است.

  • وظیفه مهماندار ارائه خدمات به موقع به مهمان هاست. هیچ کوتاهی و قصوری در این زمینه پذیرفته نیست و نارضایتی میهمانان را به همراه دارد. کمبود دستمزد، عجله، ساعات نامناسب و مواردی از این دست دلیل خوبی برای عدم ارائه خدمات نیست.
  • مهماندار باید بتواند رضایت مهمان ها را جلب کند و این شامل همه مدعوین می باشد. افراد روحیات متفاوتی دارند و به گونه ای مختلف عمل می کنند. یک مهماندار تعلیم دیده باید بتواند در مواجهه با مهمانان ناراضی نیز آرامش خود را حفظ کند و بتواند میهمانان ناسازگار را نیز راضی کند.
  • مهماندار در هنگام مواجهه با اعتراض مهمان باید با خوشرویی رفتار کرده و از مهمان عذرخواهی کند . بهتر است مهماندار مورد شکایت را در دفترچه ای که به همراه دارد یادداشت کند این کار از تکرار مورد جلوگیری خواهد کرد. هرگز در هنگام اعتراض مهمان، سازمان و مدیران شرکت خدماتی نظافتی را مقصر جلوه ندهید.
  • در هنگام پایان مراسم نیز باید یک مهماندار خانم و آقا در درب های خروجی بانوان و آقایان حضور داشته باشد و با ادب و متانت از مهمان ها خداحافظی کند. خارج شدن مهمان ها باید همراه با احترام و مشایعت باشد.

اعزام مهماندار مجالس عمدتا در خصوص چه مجالسی اتفاق می افتد؟

مجلس پاتختی

از جمله مراسمی که عمدتا خانواده ها پس از برگزاری مجلس عروسی و در فردای آن برگزار می نمایند، مجلس پاتختی می باشد. در مراسم پاتختی از خانم های فامیل و یا دوستان دعوت به عمل آمده و با جشن و پایکوبی و اهداء هدایا به عروس، شیرینی مراسم عروسی را دلپذیرتر می نمایند. در این مواقع، مشتری از شرکت خدماتی پذیرایی درخواست اعزام مهماندار خانم می نماید تا مدعوین که همگی آنها نیز خانم می باشند، بتوانند با خیالی آسوده و با لباسی که مناسب حضور در مقابل خانم هاست، از مراسم لذت ببرند.

مجلس مولودی

مجلس مولودی از جمله مراسم شادی است که ریشه در باورها و اعتقادات مذهبی مردم داشته و بسیاری از افراد علاقه مند برگزاری چنین مراسمی در ایام ولادت ائمه معصومین (ع) می باشند. اگر مجلس مولودی زنانه باشد، مشتری از شرکت درخواست اعزام مهماندار مجالس خانم نموده و در صورتی که مجلس مردانه باشد، مهماندار مجالس آقا به منزل مشتری اعزام خواهد شد.

مجلس عروسی

از جمله مجالس مورد نظر مشتریان به منظور درخواست نیروی پذیرایی، مجالس عروسی می باشند. به طور متعارف، مجالس عروسی دارای دو بخش زنانه و مردانه می باشند. اعزام مهماندار مجالس در خصوص مجلس عروسی بدین صورت می باشد که تعدادی مهماندار آقا برای پذیرایی در بخش آقایان و تعدادی مهماندار خانم نیز به منظور سرویس دهی و پذیرایی از خانم ها اعزام می گردند.

سرویس های مورد نیاز در خصوص پذیرایی در مجالس عروسی شامل این موارد می گردد: خوشامدگویی به مدعوین و پذیرایی با میوه، شیرینی و چای یا نسکافه از میهمانان، بریدن کیک عروسی و توزیع آن در میان میهمانان، راهنمایی میهمانان به میز شام و کمک به سرو شام برای آنها و بسیاری موارد دیگر که هر یک از مهمانداران اعزامی با رعایت تمامی اصول پذیرایی، در جهت رقم زدن شبی به یادماندنی برای مشتریان گام برمی دارند.

پدیرش خدمات مجالس

هتل ها و رستوران ها

همان طور که در مقالات پیشین اشاره نمودیم، از دیگر مکان هایی که درخواست اعزام مهماندار مجالس از شرکت خدماتی پذیرایی می نمایند، هتل ها و رستوران ها می باشند. در رستوران ها، مهمانداران به منظور سفارش گیری، سرو غذا و تامین احتیاجات مشتریان در حین میل نمودن غذا (مواردی چون نوشیدنی، پیاز، آب، ماست، دستمال کاغذی، نان، نمک، سس و سایر موارد) اعزام می گردند. در هتل ها نیز مهمانداران دارای وظایف و مسئولیت های معینی می باشند که می توانند با هماهنگی با سرمهماندار، به خوبی خدمات رسانی نمایند. هتل ها ممکن است به منظور برگزاری همایش های علمی، کنفرانس، اجلاس سران، اسکان دادن میهمانان بین المللی و بسیاری مجالس دیگر، درخواست اعزام مهماندار نمایند.

تهران پارتیکو

تهران پارتیکو مجری تهویه مطبوع مراسمات مختلف شما از جمله : سمینارها،کنفرانس ها ،همایش ها ،نمایشگاه ها،و تمامی مراسم ها و  جشن های شما در محیط های باز و بسته می باشد. یکی از مهم ترین مزیت های اجاره وسایل و تجهیزات نمایشگاهی و تجهیزات مراسم از تهران پارتیکو برخورداری از تجربه چندین ساله کارشناسان خبره و دلسوز ماست که در همه مراحل اعم از انتخاب، ارسال و نصب تجهیزات در کنار شما بوده و برای هرچه بهتر شدن مراسم و نمایشگاه شما را کمک و همراهی می کنند.

جهت اطلاعات بیشتر با کار شناسان ما در تهران پارتیکو تماس حاصل فرمایید.