11
فوریه

بهترین محل برای نصب کولر گازی

بهترین محل برای نصب کولر گازی

بهترین محل برای نصب کولر گازی

انتخاب بهترین محل برای نصب کولر گازی، همواره یک دغدغه برای خریداران کولرهای گازی می باشد؛ چراکه درصورت عدم مکان یابی مناسب بعدا هزینه های زیادی را به شما عزیزان متحمل خواهد کرد.

محل نصب کولر گازی باید به صورتی باشد که دسترسی به آن آسان بوده تا در هنگام سرویس کولر گازی به راحتی به آن دسترسی داشته باشیم. محل نصب کولر گازی باید دور از اتاق خواب و یا محلی باشد که هوای گرم خروجی و سر و صدا و لرزش بخش خارجی کولر گازی باعث اذیت و آزار و آلودگی صوتی شود.

محل نصب کولر گازی باید تراز باشد

کولر گازی را در سطحی تراز و درست نصب نمایید تا از مبرد در کویل کولر گازی به درستی توزیع شود و آب تقطیر شده بدرستی تخلیه شود و از قسمت های دیگر کولر چکه نکند. سیستم های داخلی سقفی را در فاصله ای مناسب از سطح زمین نصب کنید تا پرتاب هوا و توزیع آن بشکل مناسب صورت گیرد و عمل سرمایش و یا گرمایش بطور صحیح صورت گیرد.

شرایط و مکان نصب اسپلیت کولر گازی

  • از تراز بودن کولر گازی به هنگام نصب اطمینان حاصل نمایید.
  • از نصب اسپلیت کولر گازی در مکان های روبروی درب و پنجره خودداری کنید
  • به هنگام نصب فاطه پنل تا سقف را در نظر بگیری تا برای سرویس و یا تعمیر مشکلی وجود نداشته باشد.
  • زمانیکه دستگاه داخلی را بشکل دیواری نصب می نمایید توجه داشته باشید که حتما راه لوله درین در آن باز باشد و از تراز بودن محل نصب کاملا اطمینان حاصل نمایید تا از دستگاه آبی چکه نکند.
  • سیستم های داخلی اسپلیت را در معرض هوای مرطوب و گرم بیرون نصب نکنید چون باعث تقطیر رطوبت و از دست دادن سرما و در نهایت جمع شدن آب در اطراف کولر خواهد شد و در طولانی مدت از تبادل هوا بین محیط و اتاق جلوگیری کرده و بازده کولر را پایین می آورد.

بهترین محل برای نصب کولر گازی

شرایط و مکان نصب کندانسور خارجی در نصب کولر گازی

  • مکان نصب کمپرسور  به گونه ای باشد که هوای خروجی و صدای حاصل از آن مزاحمتی برای دیگران نداشته باشد. (نحوه تست کمپرسور کولرگازی از روی صدا)
  • دستگاه باید در مکانی باشد که به راحتی امکان دمیده شدن هوای مورد نیاز توسط آن باشد. در غیر این صورت هوای رفت کندانسور، مجدد برگشت می شود و باعث می گردد کمپرسور اورلد کند.
  • دستگاه باید در محلی نصب شود که براحتی هوای مورد نیاز توسط آن دمیده شود. در صورت عدم رعایت این نکته در بخش نصب کولر گازی هوای رفت کندانسور، مجدد برگشت می شود و باعث می گردد کمپرسور اورلد کند.
  • محل نصب باید استحکام لازم را جهت تحمل وزن دستگاه را داشته باشد. و همچنین ورودی و خروجی دستگاه نباید پوشیده باشد
  • حتی المقدور از قرار دادن کمپرسور در زیر تابش مستقیم خورشید جلوگیری نمایید.
  • در صورت وجود چند دستگاه یونیت خارجی فاصله جانبی حداقل ۹۰ سانتی متر را رعایت فرمایید. دستگاهها در صروت مجاورت بصورت موازی تحت تاثیر هوای خروجی یکدیگر قرار میگیرند.
  • حتما توجه فرمایید که یونیت خارجی حتی المقدور نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گیرد.

بهترین محل برای نصب کولر گازی

بهترین محل برای نصب پنل داخلی کولر گازی اسپیلت

  • تراز بودن کولر گازی
  • فاصله پنل از سقف را بیشتر در نظر بگیرید
  • پنل به هیچ وجه در نزدیکی لوازم تولید کننده گرما و رطوبت نباشد
  • پنل داخلی در مکان های رو به رو به درب و پنجره نصب نشود
  • فضای لازم برای تعمیر و سرویس در نظر گرفته شود.

بهترین محل برای نصب پنل داخلی کولر گازی اسپیلت

محل نصب کولر گازی و تاثیر آن بر راندمان کولر

پنل داخلی کولر را در محلی مناسب باید نصب کرد تا جریان هوا در همه فضا وجود داشته باشد و توزیع دما به درستی انجام شود. یک نصاب کولر گازی در تهران با توجه به سابقه و تجربه ای که دارد، می داند در محل هایی که ذرات گرد و غبار و گرد و دود وجود دارد باعث گرفتگی فیلتر و همچنین کویل اواپراتور کولر گازی گردیده و در نهایت با افت راندمان کولر گازی روبرو خواهیم شد.

دستگاه هایی که صدا و لرزش شدیدی دارند بر روی و قطعات حساس و میکروپروسسورهای کولر گازی اثر گذاشته و کولر را دچار نقص می کنند بنابراین هیچ گاه مجاورت با این دستگاهها را به عنوان محل نصب کولر گازی انتخاب ننمایید. دو بخش داخلی و خارجی کولر را در اختلاف سطحی که بیشتر از حد استاندارد می باشد، نصب نکنید چرا که روغن کمپرسور در بخش داخلی جمع شده و با برگشت آن به بخش خارجی، کمپرسور دچار مشکل می شود.

بهترین محل برای نصب کولر گازی

تهران پارتیکو

تهران پارتیکو مجری تهویه مطبوع مراسمات مختلف شما از جمله : سمینارها،کنفرانس ها ،همایش ها ،نمایشگاه ها،و تمامی مراسم ها و  جشن های شما در محیط های باز و بسته می باشد. یکی از مهم ترین مزیت های اجاره وسایل و تجهیزات نمایشگاهی و تجهیزات مراسم از تهران پارتیکو برخورداری از تجربه چندین ساله کارشناسان خبره و دلسوز ماست که در همه مراحل اعم از انتخاب، ارسال و نصب تجهیزات در کنار شما بوده و برای هرچه بهتر شدن مراسم و نمایشگاه شما را کمک و همراهی می کنند.

جهت اطلاعات بیشتر با کار شناسان ما در تهران پارتیکو تماس حاصل فرمایید.