20
مارس

تکنیک های نورپردازی در مجالس

تکنیک های نورپردازی در مجالس

تکنیک های نورپردازی در مجالس

یکی از مهم ترین از نکات در مجالس و مهمانی ها نورپردازی است و از جمله مواردی که می تواند تاثیر مثبت یا منفی در جشن و مهمانی بگذارد محسوب می شود. حالا باهم ببینیم که کدام نورپردازی برای جشن ما مناسب است ما به شما رایج ترین نورپردازی ها را معرفی می کنیم و شما می‌توانید برای شرکت، شب‌های مهمانی، عروسی، و برای رویدادهای خارج از خانه آنها را انتخاب کنید.

نورپردازی بالا

روشی است که در آن نورها را به سمت یا به سمت دیوار می کشیم ، با این روش یک حمام رنگ در ناحیه ایجاد میشود که باعث عمق دهی به فضا می دهد و اشیا را هم برجسته تر می کند بنابراین احساس مخاطب را هم باید در نظر بگیرید.

نورپردازی بالا

 گوبولایت

قالبی است که درون یک منبع نوری قرار گرفته و نور پخش شده را کنترل می کند در واقع به شکل نورگیر عمل می کند و نورهای اضافی را حذف می کند با تکنیک گوبو ، شما می‌توانید آرم شرکت خود را بر روی یک سطح نشان دهید

لایه ها می‌توانند ساکن یا متحرک باشند، یا می‌توانند در داخل و خارج باشد. معمولا در مراسم عروسی، مهمانی‌ها و حتی همایشها به دلیل کنتراست مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید خلاق‌تر باشید، از چراغ‌های گوبو به عنوان یک ورقه بعد از نورپردازی استفاده کنید.

 نورپردازی گوبولایت

نورپردازی دکوراتیو

مساله دیگر در نورپردازی سالن های مجالس استفاده از نورپردازی دکوراتیو می باشد. شما می توانید با روشن کردن نور در جای جای سالن جلوه بصری بسیار زیبایی را بوجود آورید. مثلا استفاده از زیر میزها و یا پایه های ستون ها برای نورپردازی که می تواند با والواشر و یا دکوراتیو صورت پذیرد.

در برخی از مجالس نیازی نیست میهمانان به وضوح رویت شوند، برای اینکار می توانیم با نورپردازی کلی فضا با رنگهای متفاوت و استفاده از پروژکتورهای رنگی کل فضا را روشن کنیم. نورپردازی با نورهای رنگی علاوه بر روشن شدن، فضای نامفهومی را برای بیننده بوجود می آورد.

رنگ نور آبی برای این کار بسیار مناسب است. یکی از خصوصیات رنگ نور آبی خاصیت مرموز بودن آن است. صرفا با رنگ آبی می توان هم روشنایی محیطی را تامین کرد و همزمان عدم وضوح اجسام و افراد را زیر این نور به ذست آورد. رنگ نور آبی، لومن بسیار پایینی تولید می کند که همین امر آن را بسیار رازآلود ساخته است. این مساله سبب می شود هم میهمانان به خوبی تردد کنند و هم اینکه به وضوح دیده نشوند.

اگر به اکثر برنامه های تلویزیونی که تماشاگر محور هستند دقت نمایید می بینید که رنگ نور موجود به سمت تماشاگرها آبی می باشد. در این نوع نورپردازی با متمرکز کردن نور به روی سن فضای مطلوبتری بدست می آید.

نورپردازی دکوراتیو

انتخاب بهترین تکنیک نورپردازی جشن ها و مهمانی ها

اگر اصول اولیه نورپردازی را فراگرفته باشید به شیوه های خلاق تری می تواند نورپردازی مجالس را انجام بدهید این سه روش از اصولی ترین روشها نورپردازی هر مجلسی است. تنها اصل مهمی که در هر جشن یا مهمانی باید در نظر گرفته شود انتخاب رنگ و الگوی مورد نظر است.

تهران پارتیکو

تهران پارتیکو مجری تهویه مطبوع مراسمات مختلف شما از جمله : سمینارها،کنفرانس ها ،همایش ها ،نمایشگاه ها،و تمامی مراسم ها و  جشن های شما در محیط های باز و بسته می باشد. یکی از مهم ترین مزیت های اجاره وسایل و تجهیزات نمایشگاهی و تجهیزات مراسم از تهران پارتیکو برخورداری از تجربه چندین ساله کارشناسان خبره و دلسوز ماست که در همه مراحل اعم از انتخاب، ارسال و نصب تجهیزات در کنار شما بوده و برای هرچه بهتر شدن مراسم و نمایشگاه شما را کمک و همراهی می کنند.

جهت اطلاعات بیشتر با کار شناسان ما در تهران پارتیکو تماس حاصل فرمایید.