18
فوریه

سبک های مختلف گل آرایی عروسی

سبک های مختلف گل آرایی عروسی

سبک های مختلف گل آرایی عروسی

شاید برای شما نیز جالب باشد که در مورد سبک‌های مختلف گل آرایی عروسی، اطلاعاتی داشته باشید و شاید بخواهید مراسم عروسی خود را بر اساس یکی از همین سبک‌ها برگزار کنید. همچنین این احتمال وجود دارد که از یکی از این سبک‌ها در برپایی مراسم خود استفاده کنید، اما اطلاعی در مورد آن نداشته باشید. بنابراین در این بخش به انواع سبک های مختلف عروسی می پردازیم.

پروه تهران پارتیکو با کارشناس متخصص و با تجربه در برگزاری انواع مراسم از جمله مراسم عروسی، مراسم عقد، جشن تولد و … در خدمت شما می باشد.

گل آرایی در عروسی کلاسیک یا سنتی

معمولا در برپایی یک مراسم عروسی به سبک کلاسیک یا سنتی، گل آرایی خیلی زیاد یا چشمگیری استفاده نمی‌شود. در این نوع مراسم‌ها، یک طاق گل نسبتا بزرگ با گل‌هایی به رنگ سفید و صورتی برای جایگاه عروس و داماد تعبیه می‌شود و نهایتا در گوشه و کنار سالن، چند شاخه گل به همان رنگ‌ها را در کنج دیوارها آویزان می‌کنند. پس از ورود عروس به مراسم، ساقدوش‌ها گلبرگ‌هایی که معمولا به رنگ‌های قرمز و سفید هستند و از قبل آماده شده‌اند را پشت عروس در حالی که به آرامی حرکت می‌کنند، روی زمین می‌ریزند.

گل آرایی در عروسی کلاسیک یا سنتی

گل آرایی در عروسی به سبک معاصر

عروسی‌های معاصر یکی دیگر از مراسم‌های رسمی هستند و پایه و اساس آن‌ها برگرفته از عروسی‌های کلاسیک و سنتی است. در این نوع عروسی‌ها، گل آرایی به سبک‌های مدرن و به مقدار بیشتر صورت می‌گیرد. به عنوان مثال، علاوه بر جایگاه عروس و داماد و کنج دیوارها که با گل تزئین شده‌اند، روی تمام میزها دسته گل‌های نسبتا بزرگ گذاشته می‌‌شود. ورودی مهما‌ن‌ها و عروس و داماد نیز سرتاسر پوشیده از گل‌های متفاوت و زیبا است، حتی در بیشتر مواقع گل‌هایی نیز از سقف آویزان می‌کنند.

گل آرایی عروسی معاصر

عروسی روستایی یا به اصطلاح روستیک و گل آرایی آن

این تم و سبک عروسی که به اصطلاح روستیک نامیده می‌شود، از سادگی زندگی، الهام گرفته شده است و معمولا در خارج از منزل برگزار می‌شود. در این نوع عروسی‌ها از عناصر روستایی مانند چوب، فلز و … استفاده می‌شود. در دسته‌ گل‌ عروس و همچنین گل‌ آرایی مراسم، از گل‌های طبیعی مزارع استفاده می‌شود و سادگی در کنار زیبایی را می‌توان در این نوع مراسم احساس کرد! تمام نهال‌های موجود در باغ‌ها، درختان‌ و نیز گل‌ها، هرچند به صورت ساده، اما تزئین می‌شوند.

عروسی روستایی یا به اصطلاح روستیک

گل آرایی و عروسی ساحلی

عروسی ساحلی معمولا یک عروسی آرام است و در عین حال رمانتیک. گل‌ آرایی در این نوع عروسی‌ها معمولا فقط با یک طاق گل می‌باشد که عروس و داماد در زیر آن قرار می‌گیرند و این طاق گل هم عمدتا با گل‌های کمی پوشیده می‌شود. در برخی مواقع، روی دامن لباس عروس و جیب کت داماد از همان گل‌هایی که برای گل آرایی مراسم استفاده شده نیز استفاده می‌شود و عمدتا گل‌هایی به رنگ سفید در این نوع مراسم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گل آرایی و عروسی ساحلی

عروسی به سبک عاشقانه بوهمین و گل آرایی آن

این نوع عروسی‌ها، تلفیقی از عروسی‌های روستایی (روستیک) و عروسی در ساحل هستند، زیرا معمولا در بیرون از خانه در محل‌های طبیعی یا در ساحل‌ها برگزار می‌شوند. این عروسی‌ها معمولا ساده هستند، اما موردی که در این نوع عروسی بیشتر از سبک‌های دیگر به چشم می‌خورد، توجه زیاد به گل آرایی در مراسم است، به طوری که تقریبا سرتاسر مراسم از گل پوشیده می‌شود. هم در بالای سر مهمانان و عروس و داماد و هم در گوشه و کنارها، روی زمین، روی میزها و تقریبا در هر جایی که بتوانند، گل قرار می‌دهند و معمولا تمام گل‌ها با چراغ‌های ریزی تزئین می‌شوند. همینطور از گل‌هایی به رنگ قرمز و عموما گل رز برای تزئین مراسم عروسی به سبک بوهمین استفاده می‌شود.

عروسی به سبک عاشقانه بوهمین

گل آرایی در عروسی‌ به سبک صنعتی

مراسم عروسی صنعتی، مراسمی است که زیبایی‌شناسی صنعتی را شامل می‌شود و از طریق انتخاب محل برگزاری و نحوه طراحی آن مشخص می‌‌گردد. این نوع عروسی کاملا غیرسنتی است و از گل‌آرایی در آن استفاده نمی‌شود. اگر از گل‌آرایی استفاده شود، گل‌ها از جنس فلز یا نقره خواهند بود و از گل‌های طبیعی نیز خیلی کم استفاده خواهد شد.

گل آرایی در عروسی‌ به سبک صنعتی

عروسی در مزرعه و نحوه گل آرایی آن

مراسم عروسی در مزرعه، همانطور که از نامش پیدا است، مراسمی می‌باشد که در مزرعه برگزار می‌‌گردد. در این نوع مراسم، هیچ نوع گل‌آرایی انجام نمی‌‌شود، چرا که مراسم در مزرعه برگزار می‌‌گردد و دسته گل عروس هم ترکیبی از گل‌های آفتابگردان یا گل‌های موجود در مزرعه می‌باشد. غالبا تاج عروس از گل‌های طبیعی تزئین‌شده، درست می‌شود و دسته گل عروس نیز از همان گل‌های موجود در مزرعه آماده شده و در عین سادگی، حس زیبایی را به مهمانان منتقل میکند.

عروسی در مزرعه و نحوه گل آرایی آن

گل آرایی در عروسی‌های لوکس و پر زرق و برق

عروسی‌های پر زرق و برق و لوکس، گرایش به مراسم عروسی سنتی دارند که به طرز خارق‌العاده‌ای، زیبا و پرشکوه تزئین می‌شوند. این سبک همچنین به سبک عروسی معاصر مشابه است. با این حال، عروسی پر زرق و برق ممکن است، به شکل بسیار لوکس‌تری برگزار شود. گل آرایی در این نوع مراسم‌ها به مقدار زیادی قابل مشاهده است و می‌توان گران قیمت بودن گل‌ها را به خوبی حس کرد! معمولا پایین لباس تمام ساقدوش‌ها، عروس و نیز جیب کت داماد با گل تزئین می‌شود. مقدار زیادی از گل در ورودی و همچنین جایگاه عروس و داماد با تزئینات بسیار خاص و زیبا استفاده می‌شود. معمولا صندلی‌های مهمانان نیز با گل‌های زیادی تزئین می‌شوند و گلبرگ‌های زیادی توسط مهمانان و همینطور ساقدوش‌ها در مراسم روی زمین ریخته می‌شود. میز کیک عروس و داماد نیز سرتاسر با گل تزئین شده و به راحتی می‌توان اشرافی‌گری را در مراسم حس کرد.

گل آرایی در عروسی‌های لوکس و پر زرق و برق

عروسی به سبک فانتزی یا به اصطلاح گوتیک و گل آرایی آن

این نوع عروسی‌ها، کاملا عجیب و غریب به نظر می‌آیند: از نحوه لباس پوشیدن عروس و داماد گرفته تا تمام عناصر به کار رفته در آن. معمولا در این نوع مراسم‌ها از گل آرایی طبیعی استفاده نمی‌شود، بلکه از گل‌های مصنوعی برای دسته گل و همچنین جایگاه عروس و داماد استفاده می‌کنند. اما در این نوع عروسی‌ها نیز همانند عروسی به سبک صنعتی از گل آرایی استفاده چندانی نمی‌شود.

تهران پارتیکو

تهران پارتیکو مجری تهویه مطبوع مراسمات مختلف شما از جمله : سمینارها،کنفرانس ها ،همایش ها ،نمایشگاه ها،و تمامی مراسم ها و  جشن های شما در محیط های باز و بسته می باشد. یکی از مهم ترین مزیت های اجاره وسایل و تجهیزات نمایشگاهی و تجهیزات مراسم از تهران پارتیکو برخورداری از تجربه چندین ساله کارشناسان خبره و دلسوز ماست که در همه مراحل اعم از انتخاب، ارسال و نصب تجهیزات در کنار شما بوده و برای هرچه بهتر شدن مراسم و نمایشگاه شما را کمک و همراهی می کنند.

جهت اطلاعات بیشتر با کار شناسان ما در تهران پارتیکو تماس حاصل فرمایید.