21
مارس

سیستم صوتی تالار

سیستم صوتی تالار

سیستم صوتی تالار

به طور یقین یکی از بیاد ماندنی ترین روزهای عمر هر شخصی یا بهتره بگوئیم هر زوجی روز عروسی آنهاست. روزی که اقوام ، دوستان، آشنایان دور هم جمع شده وتا در این شادی بزرگ شما سهیم باشند. قطعا برپایی همچین مراسمی نیازمند یک فضای مناسب یا بهتر است بگوئیم یک تالار مناسب است. (اهمیت تجهیزات صوتی)

تالار ( تالار پذیرایی ) : به مکان محل برگزاری جشن ها و مهمانی ها و یا شاید هم همایش ها با تعداد مدعوین معمولا بالای 50 نفر گفته می شود که عمدتا داخل شهر و اطراف شهر ساخته شده اند. باغ تالارها مکانی هستند که شباهت بسیاری با تالارها دارند با این تقاوت که از نظر ابعاد بزرگتر هستند و محل جغرافیایی آنها در حومه شهرها می باشد. (اهمیت تجهیزات صوتی)

سیستم صوتی تالارها به دلیل اجرای زنده توسط گروه های موسیقی از اهمیت بالایی برخودار است. برای طراحی سیستم صوت مناسب برای تالارها باید به نکات زیر توجه کرد:

سیستم صوتی تالار

صدای یکنواخت در تالار:

صدا باید به گونه ای تنظیم شود که سطح آن در تمامی فضاهای تالار یکنواخت باشد. البته خواننده و نوازندگان انتظار صدایی قوی تر در فضای استیج و پیست رقص دارند. سطح صدا در این فضا می تواند با بقیه تالار متفاوت باشد (سطح صدا نباید موجب آزار شنودگان شود).

انتخاب اسپیکر در تالار:

با توجه به ابعاد بزرگ تالارها و اجرای زنده توسط گروه های موسیقی استفاده از باندهای پر قدرت مانند باند دبل به همراه ساب ووفر بسیار مرسوم است. باند های دبل علاوه بر توان بالای خود، محدوده فرکانس های مناسبی دارند. البته به غیر از نوع بلندگو توجه به کیفیت ساخت و پارامترهای فنی بلندگو نیز حائز اهمیت است.

چیدمان اسپیکر در تالار:

یکی از نکاتی که کمتر در تالارهای کشورمان توجه می شود، چیدمان اسپیکرها می باشد. جایگذاری صحیح اسپیکرها از عواملی چون فیدبک، نویز و … جلوگیری می کند. چیدمان صحیح امکان دستیابی به  صدای یکنواخت را ممکن می کند.

آکوستیک در تالار :

در تالارهای سرپوسیده می بایست به ارتفاع سقف و متریال استفاده شده در دیوارها و کف توجه شود. برای مثال استفاده از سنگ و سرامیک در کف سالن باعث بازگشت صدا می شود. استفاده از متریالی مانند موکت، فرش و … که جاذب صوت می باشند،  پیشنهاد می شود.

تهران پارتیکو

تهران پارتیکو مجری تهویه مطبوع مراسمات مختلف شما از جمله : سمینارها،کنفرانس ها ،همایش ها ،نمایشگاه ها،و تمامی مراسم ها و  جشن های شما در محیط های باز و بسته می باشد. یکی از مهم ترین مزیت های اجاره وسایل و تجهیزات نمایشگاهی و تجهیزات مراسم از تهران پارتیکو برخورداری از تجربه چندین ساله کارشناسان خبره و دلسوز ماست که در همه مراحل اعم از انتخاب، ارسال و نصب تجهیزات در کنار شما بوده و برای هرچه بهتر شدن مراسم و نمایشگاه شما را کمک و همراهی می کنند.

جهت اطلاعات بیشتر با کار شناسان ما در تهران پارتیکو تماس حاصل فرمایید.

اجاره کولر

اجاره میز ال ای دی

اجاره کولر گازی