20
مارس

نورپردازی سالن پذیرایی

نورپردازی سالن پذیرایی میهمان ها

نورپردازی سالن پذیرایی میهمان ها

سالن غذا خوری با سالن حضور میهمانان، سن، پیست رقص و یا محل حضور ارکستر نیز با دیگری متمایز و متفاوت هستند. در نورپردازی سالن غذاخوری می باید نور به اندازه کافی، یکدست و یکنواخت در نظر گرفته شود که سایه ای وجود نداشته باشد.

پروژکتورها می توانند بهترین وسیله نورپردازی در این خصوص باشند. در چنین فضایی می باید غذا، ظروف و لوازم پذیرایی کاملا تمیز و شفاف به چشم بیایند. از آنجایی که صاحبان چنین اماکنی زحمات زیادی را برای پذیرایی میهمانان متقبل می شوند. لازم است این تلاش را با نورپردازی اصولی به چشم میهمانان آنگونه که شایسته است جلوه دهیم.

وجود سایه در روی میز ممکن است نظافت و تمیزی ای را که برای میهمانان تدارک دیده شده است را به یک منظره بد تغییر دهد. میهمانان ممکن است با دیدن یک سایه و بوجود آمدن خطای دید نتوانند درک درستی از نظافت و پاکیزگی فضا را داشته باشند.

توصیه می شود برای سالن غذا خوری از نور گرم و یا اصطلاحا آفتابی استفاده شود. توجه داشته باشید استفاده از نور موضعی و یا نور مخفی سبب می شود که افراد زمان طولانی تری برای صرف غذا سپری کنند. از آنجاییکه حضور در مجلس هدف اول ماست بنابراین استفاده از نور تخت پیشنهاد می شود. گاهی ممکن است بخواهیم زمان صرف غذا را کوتاه کنیم. “این علت را می توان در کم بودن فضای پذیرایی شام، صرف بیشترین زمان در میهمانی، استفاده از سالن غذاخوری در حین جشن برای کاری دیگرو… دانست”.

نورپردازی سالن پذیرایی میهمان ها

رنگ و ویژگی نور مورد استفاده در سالن اصلی:

  در سالن اصلی نیز با توجه به فضای پذیرایی و قرارگیری میهمانان می توان نورپردازی را انجام داد. این مساله به نوع دکوراسیون و معماری و فضای شما نیز بستگی دارد نور سفید به معنی تمیزی، طراوت و  تازگی همواره بوده و هست اگر میزهای سالن پذیرایی شما با رنگ سفید دیزاین شده است می توانید برای تمیز جلوه دادن آنها از نور با رنگ سفید استفاده کنید.

اگر به میزهای داخل سالن نور موضعی سفید بتابانید و در راهرو ها و فاصله میان میزها از رنگهای دیگر برای روشن کردن جهت تردد استفاده کنید سالن تمیز و پاک به نظر خواهد آمد.

نورپردازی سالن پذیرایی میهمان ها

رنگ سفید (مهتابی)

 اگر از رنگ سفید(مهتابی) برای نورپردازی سالن نمی خواهید استفاده کنید، مسلما باید از نور زرد یا آفتابی استفاده کنید. ولی به خاطر داشته باشید نور آفتابی زمانی فضای شما را زیبا جلوه میدهد که:

۱- معماری زیبایی در سالن وجود داشته باشد.
۲- نور را به صورت موضعی به عناصر دکور تابیده شود.
۳- عناصر موجود روی میز از جمله ظروف پذیرایی به رنگ گرم مزین شده باشند.

نورپردازی سالن غداخوری

رنگ آفتابی

به خاطر داشته باشید از رنگ آفتابی برای فضایی استفاده کنید که آن فضا طراحی چشم نوازی داشته باشد. برای فضای کلی تالار می توان با توجه به نوع نورپردازی بین۵۰ تا ۱۵۰ لوکس را در نظر گرفت. در نورپردازی میدان، صحنه یا سن علاوه بر ادوات نورپردازی که برای جلوه های ویژه استفاده می شود می باید با نورافکن های پرنور، نوری تخت و ترجیحا به رنگ گرم در این فضا به وجود آورد. بیشترین جایی که در تالار ها برای فیلمبرداری و عکاسی استفاده می شود همان سن و یا فضای اصلی تجمع عوامل اصلی جشن می باشد.

– برای فیلمبرداری نیاز به حداقل ۱۰۰۰ لوکس نور می باشد بنابراین باید از پروژکتور برای داشتن این مقدار نور بهره گرفت.
– نور کافی و مدوام برای تصویربرداری، سبب بهتر شدن فیلم مجلس شما خواهد بود.
– برای نورپردازی سن باید از پروژکتور استفاده کنید
– همواره برای فضای داخل از پروژکتورهای داخلی استفاده می شود
– بخاطر داشته باشید اگر از پروژکتورهای عادی استفاده کنید در زمانی کوتاه افت نور پیدا خواهد کرد.
– برای تامین نور فیلمبرداری نیازمند به پروژکتورهای داخلی هستید.
– به خاطر داشته باشید از تولید کننده و فروشنده خود بخواهید محصولی را به شما معرفی کند که مختص نورپردازی داخلی باشد.

تهران پارتیکو

تهران پارتیکو مجری تهویه مطبوع مراسمات مختلف شما از جمله : سمینارها،کنفرانس ها ،همایش ها ،نمایشگاه ها،و تمامی مراسم ها و  جشن های شما در محیط های باز و بسته می باشد. یکی از مهم ترین مزیت های اجاره وسایل و تجهیزات نمایشگاهی و تجهیزات مراسم از تهران پارتیکو برخورداری از تجربه چندین ساله کارشناسان خبره و دلسوز ماست که در همه مراحل اعم از انتخاب، ارسال و نصب تجهیزات در کنار شما بوده و برای هرچه بهتر شدن مراسم و نمایشگاه شما را کمک و همراهی می کنند.

جهت اطلاعات بیشتر با کار شناسان ما در تهران پارتیکو تماس حاصل فرمایید.