20
مارس

معرفی کلی سیستم های صوتی

معرفی کلی سیستم های صوتی

معرفی کلی سیستم های صوتی

این مجموعه ها نیز مانند بسیاری از سیستم های صوتی (معرفی کلی سیستم های صوتی) از سه بخش اصلی میکروفن، بلندگو و آمپلی فایر تشکیل می شود که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها (تهران پارتیکو) می پردازیم.

بلندگو (معرفی کلی سیستم های صوتی)

معمولا برای مجالسی که با اجرای زنده همراه است، مانند کنسرت ها یا مجالس عروسی و یا مجالس عزاداری از دو نوع متفاوت از بلند گو ها استفاده می شود؛ الف) استفاده از تعدادی بلندگوی اکتیو برای ایجاد فضای مانیتور در جلو خواننده و  ب) استفاده از تعدادی بلندگوی پسیو برای تأمین صوت سایر حاضرین در مجلس

بلندگو های اکتیو همان بلندگو های بزرگی هستند که معمولا به صورت خوابیده یا آویزان از سقف رو به روی خواننده قرار میگیرد و تیم اجرا به کمک آنها صدای خود را دریافت میکنند.

بلندگو های اکتیو خود دارای آمپلی فایر بوده و نیازی با آمپلی دیگری ندارند و تنها با یک میکسر شروع به کار میکنند که البته این تنها مزیت این بلندگو ها نیست.

بلندگو های اکتیو

علت اصلی استفاده از بلندگوی اکتیو برای این منظور، عدم ایجاد صدای سوت و زوزه در تقابل های پژواکی می باشد که بلند گو های پسیو از این قابلیت برخوردار نیستند. (معرفی کلی سیستم های صوتی)

از بلندگو های پسیو نیز برای تامین صدای محیط استفاده می شود که نیاز به آمپلی دارند و خود به تنهایی کار نخواهند کرد.

تفاوت بلندگوهای اکتیو و پسیو در چیست؟

با انتخاب بلندگو های اکتیو PA همراه با تنظیمات EQ و حتی پیش تقویت کننده های میکروفون ، شما می توانید براحتی صداها را همراه با استاندارد های حرفه ای و به طور مستقیم بر روی بلندگو باهم ترکیب کنید.

این اسپیکرها برای گروه های موسیقی، دی جی ها، صاحبان کافه ها یا مدارسی که می خواهند هم اجرای زنده داشته باشند و هم موزیک ها را بدون سر و صدای زیاد پیش ضبط کنند بسیار کارآمد است. همچنین تعداد قابل توجهی از باتری های PA وجود دارند که برای اتوبوس ها، بلندگو های عمومی بسیار ایده آل هستند.

یک سیستم اسپیکر اکتیو، بهترین سیستم PA برای سخنرانان یا حتی مکان های کوچک عبادت می باشد. در شکل زیر، یک اسپیکر اکتیو را در سمت چپ مشاهده کرده و اسپیکر سمت راست، پسیو میباشد.

آمپلی فایر ها (معرفی کلی سیستم های صوتی)

معمولا برای این مجالس از پاورمیکسر ها استفاده می شود که عمل پاور کردن و میکس را به طور همزمان برای بلندگو های اکتیو و پسیو انجام میدهند، البته برخی هم به جای استفاده از پاورمیکسر ها از یک میکسر جدا و چند پاور اکسترنال استفاده میکنند که فرق زیادی در کلیت ماجرا نخواهد داشت، چرا که حتی اگر شما از پاورمیکسر هم استفاده کنید، از آنجایی که معمولا تعداد و توان مصرفی بلندگو ها بیشتراز توان پاورمیکسر خواهد بود، شما ناچار به استفاده از پاور آمپلی جداگانه برای تقویت پاورمیکسر خود خواهید بود.

آمپلی فایر ها

بخش میکسر نیز برای تنظیم، تفکیک و افکت دادن استفاده ها و کاربرد های بسیاری خواهد داشت که در یک مقاله جداگانه به طوو مفصل به توضیح آن خواهیم پرداخت

میکروفون ها (معرفی کلی سیستم های صوتی)

انواع میکروفون ها

میکرفون ها در اجرای زنده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، چرا که اگر میکرفون شما دارای کیفیت مطلوبی نباشد، حتی اگر دو بخش دیگر یعنی بلندگو ها و آمپلی فایر با کیفیت باشند، در نهایت خروجی خوبی نخواهید داشت.

میکرفون های اجرای زنده معمولا به صورت میکروفون های دستی خواهند بود که در دو نوع بی سیم و سیم دار ارائه می شوند که مدل بی سیم آنها خود دارای چند سری تک کانال و دو کانال خواهد بود که قابلیت تنظیم و تفکیک هر کانال را برای استفاده های متفاوت نظیر زکر و نوا را دارا هستند؛ البته در اجرای کنسرت ها گاها از میکرفون های هدفونی و رو گوشی نیز استفاده می شود.

تهران پارتیکو

تهران پارتیکو مجری تهویه مطبوع مراسمات مختلف شما از جمله : سمینارها،کنفرانس ها ،همایش ها ،نمایشگاه ها،و تمامی مراسم ها و  جشن های شما در محیط های باز و بسته می باشد. یکی از مهم ترین مزیت های اجاره وسایل و تجهیزات نمایشگاهی و تجهیزات مراسم از تهران پارتیکو برخورداری از تجربه چندین ساله کارشناسان خبره و دلسوز ماست که در همه مراحل اعم از انتخاب، ارسال و نصب تجهیزات در کنار شما بوده و برای هرچه بهتر شدن مراسم و نمایشگاه شما را کمک و همراهی می کنند.

جهت اطلاعات بیشتر با کار شناسان ما در تهران پارتیکو تماس حاصل فرمایید.